måndag 11 augusti 2008

När man kommer i tid...

Regel: Ger du dig av i tid så kommer du i tid
Undantag: Ja, när du är i tid är bussen ju oftast sen medan när du kommer i sista minuten så har den redan gått

I går körde jag till Skavsta för att hämta Karen vid flyget. Och mycket riktigt, regnet var riktigt hemskt, vindrutetorkarna gick på högsta men ändå såg jag knappt vägen. Det var djupa spår på vägen dessutom som snabbt vattenfylldes. Det gjorde att vägen dit tog längre tid än väntat, dessutom missade jag (igen!!!) genvägen till Skavsta och fick ta vägen över Nyköping. MEN, eftersom jag tagit till en halvtimme så kom jag ändå i tid, tio minuter innan planet skulle landa.

Och då, naturligtvis, var planet 50 minuter försenat :)

Som jag fick lära mig som journalist. Rätt plats. Rätt tid. Fel klädd.

Men så landade Karen, vi kunde åka hem. Flickorna pladdrade oupphörligt i bilen på vägen hem. Regnet kom och gick.

Huvudsaken är att inte komma för sent, jagf föddes tre veckor för sent vilket jag fått höra större delen av mitt liv. Denna långa väntan blev ännu längre för min mamma men inte tillräckligt lång för min mormor som skulle fylla 50 den 25:e...och trodde jag skulle bli hennes födelsedagspresent. Jag föddes den 22 och gjorde båda besvikna!

Men, irländska flaggan ärhissad. Karen är här och allt är väl.

Inga kommentarer: