onsdag 17 september 2008

Min dotter och Ola Salo

Regel: Idoler gör sig bäst på bild
Undantag: Fråga min dotter...

På 70-talet när jag och Anna träffades och försökte värva varandra till våra favoritband så var det mycket tal om våra idoler. Jag höll på Queen (efter att ha lämnat Sparks...) medan Anna var hängiven Status Quo. Vi lärde oss varandras sånger och jag vet fortfarande alldeles för mycket om Rick Parfitt, Annas fel!

Jag lärde mig deras sånger (Rocking all over the world), detaljer om deras liv men jag blev aldrig ett fan. Anna var lika kallsinnig mot Freddie Mercury, trots att detta hände under News of the World-åren.

Min dotter lät sig luras in i The Ark-kulten förra å¨ret. Mitt fel, jag berättade en massa om The Ark och sedan var det någon som gav henne en skiva (inte jag!) när hon fyllde år. Sedan kom Melodifestivalen och då föll hon som en fura. Och, slutligen, i dag såg hon Ola Salo på nära håll när han höll ett föredrag i Eskilstuna.

Besviken? Tydligen inte...

Avundsjuk jag?

Inga kommentarer: