fredag 5 september 2008

Man vet att man är gammal när...

Regel: Man åldras bara på utsidan, insidan är sig skrämmande lik
Undantag: Nya färdigheter kan ibland göra skrämmande mycket motstånd

I går fick jag stryk av min dotter i ett text-spel på Facebook. Det var jag som fick henne biten på spelet, hon brukade titta över min axel och föreslå nya ord, så skapade hon ett eget konto, så började hon att spela och i går kom hon inte bara ifatt, men om.

Men vi har ett bra tag kvar inna vi når Elizabeth, hon får ibland dubbelt så många ord som vi. Vi spelar Text Twirl, Word Twist, Scramble och Path Words, de flesta av spelen är på engelska (min enda ursäkt)...

Ibalnd slår det helt slint, jag stirrar på bokstäverna jag fått men kan bara inte komma på de ord som jag kan bilda. Jag går då helt desperat in i "nonsens-mode" och trycker på bokstäver helt planlöst och hoppas de ska bilda ett ord jag inte själv kan. Ibland lyckas det men oftast inte.

Men ibland, oh ljuva stunder, får jag full pott och hinner på utsatt tid att fylla alla textfält, hitta alla ord som går att bilda.

Om jag lär mig något? Ja, att det finns ord jag inte har en aning om.
Om jag lär mig något mer? Att min dotter är bättre än jag ibland på det här.

Jag är så stolt!!!

Inga kommentarer: