fredag 25 juli 2008

Konsten att skriva CV

Regel: Om du tar med allt du har gjort blir ditt CV för långt.
Undantag: Om du bara ska ta med allt som VERKLIGEN är relevant.

Än en gång sitter jag och skriver om mitt CV. Jag kan inte hjälpa det - jag verkar att oavbrutet utvecklas och göra nya saker. Suck! Och när jag sedan ska använda mitt CV så ser det gammalt och dammigt ut och då måste jag uppdatera. Som nu. Men jag måste ju ta bort annat om något nytt ska till, ett fullständigt CV blir för långt. Jag har gjort för mycket. Men, som sagt, när något tas bort så blir CV:t ofullständigt. Jag får oförklarliga luckor och lika oförklarliga dubbleringar i tiden. Det ser märkligt ut att jag har arbetat med flera jobb samtidigt, och ovanpå allt annat så har jag studerat - samtidigt. På engelska heter det "multitask". På svenska verkar det inte finnas någon motsvarighet. Här ser det bara rörigt ut.

Tillbaka till CV:t...Jag håller er uppdaterad om hur det går!

Inga kommentarer: