fredag 28 augusti 2009

Att vara rolig när det gäller

Regel: När hjärnan får vila kläcker man oavbrutet roliga skämt och dråpliga svar
Undantag: ...ja man måste ju komma ihåg dem när hjärnan är i arbete igen...=svårbevisat!

Jag får de mest otroliga idéer om vad jag ska blogga om. jag förstår folk som alltid har en bok och penna med sig för vem vet, det kanske är fantastiska idéer som föds i hjärnans lågvatten. Vem vet - inte jag i alla fall för jag glömmer dem och minns bara känslan av att ha kommit på en fantastisk idé.

Det kan ju också vara så att det bara var ännu ett trick av hjärnan - att ge mig känslan av genialitet utan någon som helst underbyggnad.

Jag kommer aldrig att veta säkert förrän jag börjar skriva ner mina omvälvande upptäkter. Chansen är därmed lika med noll och tills dess föredrar jag att tro att hjärnan ger mig mer uppskattning än jag förtjänar. Vi medelmåttor känns igen på att vi skrattar högst åt våra egna skämt.

Inga kommentarer: