söndag 12 oktober 2008

Förlösande tjejsnack

Regel: Tjejer ältar sina problem - löser dem inte
Undantag: 100% - detta är bara en manlig fördom :)

I dag hade jag ett gammalt hederligt långsnack med en tjekompis. Det gick fram och tillbaka men när det var slut så mådde vi båda bättre (tror jag).

Jag hade fått tips om hur jag skulle gå vidare och dessutom hade hag lärt mig att jag är inte ensam om vissa känslor som känns jobbiga att bära just för att jag har trott att jag varit ensam om dem.

Tjejsnack har bara vinnare med andra ord. Det är det som är så svårt med att vara gift och vilja kunna prata på samma sätt men det går ju inte. Får man inte prata färdigtså man kommer fram till något, får det inte gå i cirklar först x antal varv, så blir bara tankarna hängande i limbo.

Jag tror på att man ofta själv bär på en lösning på sina problem men att man behöver få självförtroende nog för att handla.

Inga kommentarer: