tisdag 21 oktober 2008

Frisk och svettig

Regel: När man är trött vill man bara sova
Undantag: När man inser sitt eget bästa...

I dag var jag på Friskis & Svettis igen. Det är tack vare Ulla jag kommer iväg, hon har tjatat i över ett år säkert men så kom jag iväg för två veckor sedan, missade förra men var tillbaka nu igen. jag började med medelpass eftersom det enkla passet var inställt och nu har jag fortsatt på den vägen.

Jo, jag är grymt okordinerad och armarna svänger inte alltid med, armhävningarna gör jag bakom en pelare så ingen ser när jag ger upp men jag är där och inom mig (i alla fall) ler jag nästan hela tiden och är så glad för att jag gör det.

Jag har alltid älskat att röra mig men under 22 år så fick jag alltid balansera det mot min ansträngningsutlösta astma. Nu är jag frisk sedan 17 år tillbaka och jag njuter så av att kunna röra mig. Ofta får jag dåligt samvete för att jag inte rör mig mer nu när jag kan.

Men på Friskis&Svettis är det på något sätt lagom och det passar mig bra.
och bonus- många är i min ålder och med min kondis och rörlighet (tips: de som måste ta stöd av pelarna när de balanserar på ett ben...)

Aj, nu måste jag vila ryggen ett tag. men lika glad för det är jag...

Inga kommentarer: