fredag 12 december 2008

Fredag hela veckan

Regel: TV-program man inte riktigt uppskattar zappar man bort från
Undantag: När man är med på teveinspelningen

Jag fixade publikbiljetter åt min dotter i födelsedagspresent och en extra åt valfri kompis. Så vi åkte upp alla tre till Stockholm, tog oss till TV-huset, köade till insläppet och kom in till inspelningen av Fredag Hela Veckan, ett program som vi bara tittar på när Stargate Atlantis har reklampaus...

Vi fick lära oss att klappa och tjoa först och sedan började inspelningen. Lyckligtvis hamnade vi där man aldrig kom med på bild (fast våra bakhuvuden syntes) för det var en hel del skämt som jag inte ville skratta åt - beklämmande skämt. Och vad gör du då? Du sitter i en studio full med folk, med "kändisar" framför dig, med studiopersonal - och du vill inte belöna kränkande skämt eller uttalanden med ett skratt.

Tyvärr måste jag erkänna att ibland skrattar man med, fast man inte vill, och nästan alltid klappar man när de andra klappar - fast man inte borde.

Och vad påminner det mig om..? Och hur ska de som skriver veta att man inte uppskattar deras repliker? Och hur ska de veta hur de egentligen uppfattas- om ingen säger ifrån?

Inga kommentarer: