fredag 23 januari 2009

Jag vet hur det ska gå (HTG)

Regel: Framtiden formas först när den sker
Undantag: När man ser en brittisk serie i svensk teve

När jag arbetade i Dublin senast så satt jag hemma hos min hyresvärdinna och såg på Hem till gården, Enmmerdale som den heter på engelska, när hon fick ett samtal och gick iväg. När hon kom tillbaka blev hon full i skratt för där satt jag med tårarna strömmande nerför kinderna.

Det stämmer, jag vet vad som ska hända i Hem till gården. De svenska avsnitten ligger ett år efter originalvisningen så nu håller jag just på att förbereda mig på att ytterligare en gång se XX dö.

Jag vill väl inte förstöra spänningen för er men att kunna se in i framtiden, som jag på sätt och vis gör nu, är inte roligt, bara plågsamt för jag ser honom bli sjukare och mer plågad - utan att någon lägger ihop två och två.

Livet är bättre när framtiden är ett oskrivet kort!

Inga kommentarer: