tisdag 17 februari 2009

Sportlov - ljuva minnen

Regel: Lov betyderova på morgonen
Undantag: NÄr det är dina barn som har lov

Just nu sover alla barnen medan jag har arbetat och precis blivit färdig med en översättning. Sedan väntar läsning och mer arbete med att slå in juridiska termer. Och sedan...ja då vaknar barnen och vill göra något.

De har sportlov.
Jag arbetar som vanligt.
Det är orättvist ;)

Jag kommer ihåg mina sportlov, ja inte så där detaljerat mer som ett suddigt minne. Det var skridsko till tusen på Bredstorp, det var ut med skidorna, i trädgården eller i skogen. En gång var det sportlovsresa till simhallen i Mjölby (sedan fick vi egen simhall). Det var snöiga promenader med hunden. Men mest av allt var det sovmorgon.

Jag tror inte att jag uppskattade det tillräckligt tidigare.

Inga kommentarer: